چگونگی نصب سقف های کاذب

سقف های کاذب بیشتر در ساختمان ها و فضاهای تجاری متداول هستند.

زیرسازی سقف کاذب شامل کانال های فلزی است که پانل های سبک وزن را نگه می دارند.

سقف های کاذب در زیر سقف های اصلی قرار می گیرند و سیستم های گرمایشی، لوله ها، تجهیزات مکانیکی، سیم کشی ها و … را مخفی می کنند.

پانل هایی که به شبکه های فلزی متصل می شوند معمولا از الیاف معدنی سبک وزن که خاصیت جذب صدا را دارند ساخته شده اند. در صورتی که از عایق های صدا در بالای پانل ها استفاده شود، میزان سر و صدا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

از آنجایی که پانل ها به سادگی قابل نصب و جا افتادن در کانال ها می باشد، به راحتی نیز قابل جایگزینی هستند و همچنین دسترسی به تاسیسات پشت آن نیز به سهولت انجام می گیرد.

پانل ها معمولا در بسته های حاوی تعداد مشخصی از آن ها فروخته می شوند. برای تخمین مقدار مورد نیاز پانل ها برای فضای مورد نظر خود باید طول و عرض فضا را بدون در نظر گرفتن دریچه های هوا و جای چراغ ها اندازه گیری کنید و 10درصد به عنوان پرت در نظر بگیرید.

نصب و اجرا

نصب سقف کاذب بسیار ساده می باشد. مراحل چگونگی آن در زیر بیان شده است:

مرحله اول: با محاسبه ارتفاع سقف آغاز می شود، ارتفاع باید حداقل 2 متر و همچنین از لوله کشی ها 7.5 سانتی متر و از تاسیسات روشنایی 12 سانتی متر فاصله داشته باشد. در ابتدا باید سطح سقف را به وسیله خطوط گچی مشخص کنید سپس پشتیبان های آهنی را روی دیوارها و کلیه فضاها نصب کنید به طوریکه خطوط را پوشش دهد.

سقف کاذب - کدکن

مرحله دوم: با استفاده از قیچی یا اره آهنبری، برش های سپری T شکل را انجام دهید. سپس آن ها را در مسیر پشتیبان های نصب شده روی دیوار به فاصله های مشخص نصب کنید.

نصب سقف کاذب

مرحله سوم : باریکه تیرهای متقاطع را داخل سپری های اصلی قرار دهید و در جای خود چفت کنید.

اجرای سقف کاذب

مرحله چهارم: به آرامی تایل ها و روشنایی ها را در جای خود قرار دهید و با استفاده از چاقو مرزهای بین تایل ها را کاملا مرتب کنید.

سقف کاذب - تایل

منبع: www.hometips.com

آپارات

LinkedIn

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *