• سقف کاذب تیغه ای System Linear Screen

این سقف در دسته بندی سقف های خطی و نواری بوده و به لحاظ عملکرد جزو سقف های باز قرار میگیرد که بیشترین چرخش هوا را در بین فضاهای مابین سقف کاذب را در این نوع سقف خواهیم داشت.
این سقف از یک سری باندهایی که به صورت عمودی(تیغه ای) با فواصل منظم و موازی یک دیگر قرار میگیرند که در دید مایل بدنه ی تیغه ها نمای پشت سقف دیده نمیشوند.

ویژگی ها و مزایا:

این نوع سقف کاذب تیغه ای را میتوان در دو نمونه باند با ارتفاع 10 سانتی متر و 20 سانتی متر تولید و نصب نمود جنس باند ها از ورق آلومینیومی فرم داده شده میباشد که با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک،میتوان به طیف وسیعی از رنگ ها دست یافت.مضاف براین مساله این نوع سقف ضدحریق،ضدرطوبت،ضدخوردگی،عمربالا و بسیار آکوستیک میباشد.
فواصل بین باندهای سقف کاذب موجب تهویه مناسب هوا،سهولت دسترسی به پشت سقف و حتی دمونتاژ بخشی و یا کل سقف را به بهره بردار میدهد و به راحتی میتوان این نوع سقف را با سایر سقف های کاذب دیگر ترکیب نمود و با انواع چراغ ها و وسایل روشنایی و تاسیسات سازگار میباشد.

• پوشش رنگ


رنگ الکترواستاتیک

به طور کلی در توضیح این نوع رنگ می توان گفت به دلیل عدم نیاز به یک حلال،استفاده از این نوع رنگ های پودری بسیار حائز اهمیت است و همچنین نسبت به نوع رنگ های دیگر میزان آلودگی کمتر و دوام وپایداری بیشتری دارد.
در استفاده از رنگ پودری یا همان الکترواستاتیک یا همان رنگ کوره ای به دلیل اینکه این نوع رنگ از ترکیب و نوعی فرآیند رنگ خشک به عمل می آید در هیچ مرحله ای از رنگ کاری نیاز به ترکیبات و محلول نمی باشد.

• ویژگی و مزایا رنگ الکترواستاتیک

از ویژگی های مهم این نوع رنگ میتوان به اقتصادی بودن و زیست پذیری آن اشاره کرد.همانطور که گفته شد استفاده از رنگ های الکترواستاتیک به دلیل عدم وجود محلول صرفه اقتصادی بهتری دارد.
از دیگر مزایای مهم این نوع رنگ می توان به :
پوشش دهی بالا و ایجاد ضخامت یک نواخت در تمامی نواحی،نفوذ پذیری در نقاط غیردسترس گوشه ها و لبه ها،فرآیند رنگ آمیزی روان و آسان ، به وجود آوردن یک لایه رنگ بر محصول با خواص عالی فیزیکی و شیمیایی مطلوب، ریسک خطر آتش سوزی بسیار پایین.

شیوه ی اجرایی رنگ پودری در ایران
شیوه پسا گرم:

این شیوه از رنگ‌آمیزی الکترواستاتیک متداول‌ترین شیوه در ایران است. در این روش ابتدا قطعه رنگ‌ آمیزی شده و بعد در معرض گرما قرار می‌گیرد
روش پس گرما شیوه‌ای است که نسبت به دیگر شیوه‌های رنگ‌آمیزی الکترواستاتیک آسان‌تر بوده و راه‌اندازی تجهیزات این نوع از رنگ‌آمیزی به نسب دیگر شیوه‌ها متداول تر است. روش پس گرما هم به شیوه دستی و هم به روش اتوماتیک قابلیت اجرا دارد. در هر دو مدل دستی و اتوماتیک سرعت خروجی آن بالا بوده و کیفیت رنگ آن نیز مطلوب است.

زیر سازی سقف

در خصوص زیرسازی باندهای این سقف با استفاده از کریرهایی به سقف اصلی متصل میشوند که در بحث اتصال میتوان از یک زیسازی صلب گالوانیزه یا فولادی و یا آویز رزوه دار نیز استفاده نمود.
در طراحی معماری فضا پیشنهاد میشود باندها در خلاف جهت حرکت جانمایی شود که پشت سقف دیده نشود.
این نوع سقف میتواند جایگزین مناسبی برای سقف های لورر و پره ای باشد.

کاربرد های سقف کاذب تیغه ای:

این نوع سقف همانگونه که قبلا اشاره شده به علت تلفیق مناسب با سایر سقف های کاذب و تاسیسات و روشنایی ها میتوان در انواع فضاهای اداری،تجاری،آموزشی،لابی ها،ورزشی و استخرها،مراکز بیمارستانی و پایانه ها،متروها، فرودگاه ها و … نیز استفاده نمود.

…برای دیدن نمونه اجرایی پروژه اینجا کلیک کنی.

Copy of فرودگاه كيش_00Copy of فرودگاه كيش_15Copy of فرودگاه كيش_16Copy of فرودگاه كيش_18استخر پادگان امیر المومنین1 - Copy-استخر شرکت نفت الهیهاستخر مسكوني1_090 - Copyاسخر مسکونی