مزیت‌های سقفهای کاذب

در محیط‌های صنعتی و اداری، استفاده از سقف‌های کاذب می‌تواند مزیت‌های کاربردی و زیبایی برای این چنین فضاهایی بدنبال داشته باشد. سقفهای این محیطها بخش مهمی از ساختار اصلی و کلی آنها را تشکیل میدهند، بنابراین استفاده از سقفهای کاذب نه تنها به آنها ارزش و اعتبار می بخشد بلکه بطور گسترده کارایی محیط کاری را ارتقا می بخشد.

  • دسترسی آسان به تاسیسات

یکی از مزیتهای اصلی نصب سقفهای کاذب پنهان کردن تاسیسات نمایان با ظاهر ناخوشایند و یا تجهیزاتی مانند لوله کشی است. انعطاف پذیری سقف کاذب بدان معنی است که میتوان به آسانی به تاسیسات پنهان برای تعمیرات و یا اقداماتی از این قبیل به آسانی دسترسی پیدا کرد. قطعات سقف به راحتی کنار میروند و دوباره با همان نظم و ترتیب به هنگام اتمام تعمیرات و عملیات بجای خود بازمی گردند.

  • نصب در کوتاه‌ترین زمان

اکثر صنایع از جمله کارخانجات، ایستگاه های مترو و … نیازمند اختصاص کمترین زمان ممکن به عملیات نصب هستند. در این چنین موقعیتی ترکیب ویژگی نصب سریع و آسان سقفهای کاذب و تیمی مجرب بمنظور نصب این مزیت را ارائه میدهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات نصب صورت پذیرد.

  • ویژگی آکوستیک بودن

همانند دیوارهای کاذب، سقفهای کاذب نیز قابلیت های آکوستیک را فراهم میکنند، بدین وسیله آلودگی صوتی از سطوح بالایی بطور قابل توجهی کاهش پیدا میکند.

  • ضد حریق بودن

در صورت بوروز آتش سوزی، سقفهای کاذب ضد حریق تا یک ساعت قابلیت تحمل حرارت را دارند تا آنکه زمان کافی برای تخلیه محیط وجود داشته باشد. همچنین این ویژگی در سطوح بالای سقف کاذب نیز میتواند بکار رفته شود تا از شیوع آتش به سایر نقاط جلوگیری کند و زمان بیشتری برای تخلیه محیط فراهم شود.

  • مقاوم در برابر رطوبت

این نوع سقفها در برابر رطوبت، کپک و باکتری مقاوم و در مناطق مرطوب پرکاربرد هستند. این نوع بخصوص برای محیطهایی همچون آشپزخانه و سرویسها میتوانند بکار روند و با اضافه کردن برخی ویژگی‌ها، از رشد باکتری و کپک جلوگیری میکنند.

  • جلوگیری از اتلاف انرژی

کم کردن ارتفاع سقف در محیطهای صنعتی بوسیله سقفهای کاذب موجب کاهش هدر رفت انرژی و صرفه جویی در مصرف آن میشود.

  • تنوع طرح

در تمامی محیطهای صنعتی نظم، شکل، بافت و رنگ سطح تمام شده از اهمیت زیادی برخوردار است. تاسیسات نمایان و سیم‌کشی‌های انبوه میتوانند از آراستگی ظاهر این گونه محیطها بکاهد. سقفهای کاذب میتوانند راه حل مناسبی برای پوشانیدن این گونه تاسیسات و آراستن محیط های کاری و صنعتی باشند.

 

ترجمه: ریحانه خشنودی فر

LinkedIn

آپارات

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *