مروری بر زلزله کرمانشاه و عملکرد شرکت سقف کاذب کدکن در این استان

زلزله شدیدی 21 آبان ماه سال‌جاری غرب کشور را لرزاند و چند شهر و صدها روستا در استان کرمانشاه تخریب شدند و شدت تخریب در اغلب مناطق به 100 درصد رسید و هزاران کشته و زخمی در این مناطق، ایران اسلامی را داغدار کرد.

از همان لحظات نخست اخبار وقوع زلزله و شرایط منطقه توسط رسانه‌ها منتشر شد و مردم و مسوولان برای امدادرسانی به یاری ساکنان مناطق زلزله‌زده شتافتند و روند کمک‌رسانی همچنان ادامه دارد.

به‌دنبال وقوع زلزله و ریزش کوه، محورهای ثلاث‌باباجانی به جوانرود، پاتاق به سرپل‌ذهاب و باینگان به پاوه مسدود شد و تیم‌های خاک‌برداری و رفع انسداد اقدام به بازگشایی محورهای مسدود شده کردند.

در پی این زمین لرزه حدود 430 نفر از هموطنانمان کشته و بیش از 7613 نفر مجروح شدند.

متاسفانه باید گفت بر اساس آمار اعلام شده واحدهای تخریبی در شهرستان‌های غرب کشور بر اثر زلزله بسیار زیاد است. در این زلزله برخی روستاها صددرصد تخریب شده‌اند. همچنین ۱۲ هزارواحد مسکونی شهری و روستایی صددرصد تخریب شده و ۱۵ هزار واحد هم نیازمند تعمیر است.

زلزله کرمانشاه نشان دهنده عدم استحکام و مقاوم بودن ساختمان ها و واحدهای مسکونی می باشد. از سوی دیگر زلزله اخیر و موارد مطرح شده درخصوص پایین بودن ضریب ایمنی ساختمان‌های کشور موجب شد تا این موضوع به صورت جدی مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد.

لذا به نظر می رسد فارغ از مسائل سیاسی و جناحی لازم است تا تدابیر جدی تری در این باره اندیشیده شود. این در حالی است که خرابی ساختمان ها درباره بیمارستان اسلام آباد که چند ماه از افتتاح آن نیز نمی گذرد رخ داد  حرف و حدیث ها درباره میزان تخریب ساختمان های مسکن مهر نیز بسیار زیاد می باشد

کرمانشاه

 

کرمانشاه

 

در این بین عملکرد  شرکت کدکن که با بهره گیری از کادری متخصص و مجرب اقدام به طراحی و اجرای …….. ایستگاه راه آهن کرمانشاه کرده است علی رغم نزدیکی این ایستگاه به کانون زلزله قابل قبول میباشد. به طوری که پس از وقوع زمین لزره طی بازدیدی که متخصصان سازه شرکت کدکن از پروژه راه آهن کرمانشاه داشته اند میزان خرابی سازه های اجرا شده توسط این شرکت را صفر درصد اعلام و بیان داشته اند که سازه های اجرایی بدون خرابی در حال خدمت رسانی میباشند.

گزارشات حاصله از بازدید مهندسین شرکت از نحوه عملکرد اتصالات جوشی و پیچی و همچنین کیفیت مصالح به کار گرفته شده در این ایستگاه نشان از عملکرد بسیار مطلوب این سازه ها داشت.

نگاهی به پروژه اجرا شده توسط شرکت کدکن در ایستگاه راه آهن کرمانشاه با استفاده از متخصصین اجرایی و طراحی ثقلی و لرزه ای مناسب اتصالات و  همچنین نظارت مستمر توسط کادر مهندسی مجرب بار دیگر تعهد این شرکت نسبت به انجام معاهده های فی ما بین را یاد آور شد.

در ادامه تصاویری از پروژه اجرا شده توسط شرکت کدکن در ایستگاه راه آهن کرمانشاه را قبل و بعد از وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری پی میگیریم:

قبل از زلزله:

کرمانشاه

 

 

بعد از زلزله:

کرمانشاه

کرمانشاه

LinkedIn

آپارات

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *