صرفه جویی در مصرف انرژی با سقف‌های کاذب

استفاده از سقفهای کاذب نه تنها جنبه آرایستگی محیطهای اداری، صنعتی و یا حتی خانگی را دارند، بلکه میتوانند بطور قابل توجهی موجب کاهش مصرف انرژی ( چه از نظر سرمایشی و گرمایشی و چه از لحاظ مصرف برق ) و در نتیجه کاهش هزینه های محیطی شوند.

کاهش بار مصرفی سیستم‌های خنک کننده هوا

در همه محیط ها از سیستم های سرمایش مخصوصا در فصول گرم استفاده می‌شود. هرچند سیستمهای خنک کننده هوا مجهز به فرایندهای انرژی متمرکز هستند، با این حال با استفاده از سقفهای کاذب به میزان قابل توجهی از این مصارف را پایین می‌آورد. برای مثال؛ اگر محیط مورد نظر 30*30 متر مکعب باشد و سقف کاذب شما از سقف اصلی 1 متر فاصله داشته باشد، کاهش مصرف به میزان 30*30*1 متر مکعب خواهد باشد، در حالیکه اگر سقف کاذبی نصب نشده باشد، سیستم خنک کننده هوا ملزم به صرف انرژی بیشتر برای خنک کردن این محیط اضافی خواهد بود و تبعا با استفاده از سقفهای کاذب شما هزینه های قبوض انرژی خود را کاهش خواهید داد.

سقفهای کاذب تنها جند سانتیمتر پایینتر از تخته بر روی قاب فلزی که از مصالح ساختمانی تشکیل شده است، نصب میشود. از آنجاییکه که میان این دو سطح فضای خالی ایجاد میشود، هوا میان آنها به دام می‌افتد. این عملکرد بعنوان عایق عمل می‌کند و اتاق را بوسیله جلوگیری از ورود هوای گرم از خارج، خنک نگه میدارد و در نتیجه موجب کاهش هزینه های مصرفی میشود.

علاوه بر آن بدلیل آنکه عایق میان این دو سطح هوای محیط را بطور طبیعی خنک نگه میدارد، در اکثر موارد لزومی به استفاده از سیستم خنک کننده هوا نیست.

کاهش هزینه‌های برق

بر طبق یک تحقیق در سال 2015، مصرف برق لامپها در محیط تقریبا 30% مصرف برق کل محیط را شامل میشود. در واقع این مصرف 10%-20% قبوض برق خانه های ما را تشکیل میدهد. یکی از مزیت‌های نصب سقفهای کاذب آن است که بجای استفاده از حبابهای لامپ در اتاقتان، میتوانید از لامپهای LED استفاده کنید که مصرف آنها بسیار پایین است و دوام بالایی دارند. بر اساس نوع سقف کاذب نصب شده، میتوان به طرق مختلف لامپهای LED را به هر میزان از نور که نیاز دارید، نصب کنید و مصرف انرژی و هزینه خود را کاهش دهید.

علاوه برآن با استفاده از مشاوره متخصص میتوانید از تعداد لامپ کمتر برای دریافت همان میزان روشنایی در محیط استفاده کنید.

بنابراین ایده نصب سقف کاذب شاید در ابتدا موجب نگرانی از هزینه های آن در افراد شود، ولی در بلند مدت قطعا موجب کاهش هزینه‌های سیستم خنک کننده هوا، روشنایی و نوسازی محیط مورد نظر می‌شود.

سقف کاذب شرکت کدکن

 

ترجمه: ریحانه خشنودی فر

LinkedIn

آپارات

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *