گریلیوم خطی Linear Grillium

این نوع سقف جزء سقف های خطی-نواری محسوب می شود و به دلیل اینکه بین هر باند فاصله ای وجود دارد ، جزء سقف باز (expose)  دسته بندی می شود که علاوه به زیبایی منحصر به فرد این سقف کاذب می توان از چرخش هوا در بالا و پایین سقف کاذب بهره گرفت. یکی از پر کاربرد ترین و متداول ترین نوع سقف کاذب می باشد و طراحی آن به صورت تک و یا تلفیق با انواع سقف ها می توان به یک معماری مدرن دست یافت . با پوشش رنگ مشکی تاسیسات و فضای پشت سقف می توان دید پشت سقف را کور نمود.

مشخصات فنی

رویه سقف کاذب گریلیوم خطی (باند) از ورق آلومینیوم تولید می شود که با پوشش رنگ الکترو استاتیک و یا آنادایز و حتی دکورال (طرح چوب و سنگ و … ) به زیبایی و طول عمر آن می توان افزود. زیرسازی سقف کاذب لوور (کاریر) وسیله ایست که موجب نگهداری باند با فواصل منظم می شود که از ورق ماشین کاری شده ی گالوانیزه است که عموما برای اینکه باندهای گریلیوم پره ای جلوه بصری زیبایی داشته باشد رنگ کاریرها مشکی رنگ آمیزی می شود که در دید معکوس سقف کمتر جلوه نماید. یکی از مزیت های سقف کاذب گریلیوم پره ای تنوع تولید آن در ابعاد باند و فواصل بین آن است که به طیف بزرگی از طرح سقف کاذب گریلیوم خطی در سقف کاذب می توان دست یافت. ضمن تنوع در ابعاد تولیدی از تنوع رنگ نیز می توان چاشنی فضاسازی معماری نیز نمود.

ویژگی ها و مزایا

این سقف به دلیل استفاده از ورق آلومینیوم ،نسبت به سقف های کاذب ، مشابه گریلیوم خطی بسیار سبک تر بوده و پوشش رنگ الکترواستاتیک باعث طول عمر بالا ، خاصیت ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی و ضد حریق را دارد. همچنین قابلیت شست و شو را می توان به مزایای سقف کاذب خطی افزود. طراحی زیرسازی (کاریر) منحصر به فرد این سقف باعث می شود که به راحتی و به سادگی هر بار نصب و یا دمونتاژ شود و سهولت دسترسی برای بهره بردار را به همراه دارد و بدون نیاز به پیچ و مهره یا قطعه اتصالی باندها در گام مخصوص خود نصب می شود که از هر جای سقف امکان دسترسی به تاسیسات پشت سقف کاذب را مهیا می سازد. فواصل بین باند باعث قابلیت آکوستیکی بسیار شده و می توان در آرایش چراغ خطی و یا مدولار سازگاری طرح داد و با انواع سقف های کاذب ترکیب شده و جایگزین مناسبی برای سقف های لوور می باشد.

کاربرد سقف

به علت اینکه تولید سقف کاذب گریلیوم خطی در انواع نما و ارتفاع و فواصل بین امکان پذیر می باشد می توان نسبت به معماری و کاربری هر فضا به مشخصات مناسب دست یافت و بر طرح سقف کاذب آن را منطبق نمود و از آن در انواع فضاهای اداری ، تجاری، تفریحی، صنعتی، آموزشی،پایانه ها،فرودگاه ها ،متروها ،درمانی و… استفاده نمود.

برای مشاهده نمونه اجرایی این نوع سقف کلیک کنید.

نمونه 1

نمونه 2

استخر گاجره2_08پارکینگ زعفرانیه (1)پارکینگ زعفرانیه (6)راه آهن ساوه (2)رایان ونک (2)ساختمان آذران (1)ساختمان آذران (2)ساختمان آذران (3)ساختمان آذران (4)شاپرکمترو میدان ولیعصر (1)مترو میدان ولیعصر (3)مترو میدان ولیعصر (4)مجتمع تجاری تهرانپارس (1)مجتمع تجاری تهرانپارس (1)مجتمع تجاری تهرانپارس (2)مجتمع تجاری تهرانپارس (2)مجتمع تجاری تهرانپارس (3)مجتمع تجاری تهرانپارس (4)نگین شرق (1)نیروگاه ارومیهونک پارک

گریلیوم خطی