دامپا 10 و 20

سقف کاذب آلومینیومی دامپا قدیمی ترین سقف کاذبی است که توسط شرکت دوورال تحت لیسانس دامپای دانمارک به بازار ایران عرضه شد.

این سقف کاذب بعدا به وسیله ی شرکت های دیگری تولید و در پروژه های زیادی مورد استفاده قرار گرفت. دامپا از فرم دادن کویل آلومینیومی در مدول های 10 و 20 سانتیمتر و در رنگ های متنوع به صورت کوره ای مایع و یا پودری الکتروستاتیک تولید می گردد.

سقف دامپا از ورق کویل آلومینیومی به ضخامت 0.5 تا 0.7 میلیمتر تولید می گردد. از خواص این سقف زیبایی و دسترسی آسان به تاسیسات زیر سقف و آکوستیک بودن آن می باشد.

انواع دامپا

الف_ سقف کاذب دامپای ساده

این سقف در مدول های 10 سانتیمتر به طول حداکثر 6 متر و 20 سانتیمتری به طول حداکثر 4 متر تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

ب_ سقف کاذب دامپای سوراخدار

سقف کاذب دامپای سوراخدار 10 و 20 سانتیمتر از ورق پانچ شده آلومینیومی با سوراخ های یک میلیمتر و دو میلیمتری تولید می گردد. این سوراخ ها از پشت به وسیله ی کاغذ سیاه رنگ و یا لایه نمدین پوشانده می شود. خاصیت این سوراخ ها در ضمن زیبایی جذب فرکانس های بالای صوتی می باشد می توان این خاصیت را با اضافه نمودن پشم سنگ یا عایق های صوتی افزایش داد.

بافل

سقف کاذب دامپای بافل از ساندویچ کردن 2 باند 10 یا 20 سانتیمتری دامپا به شکل تیغه ای تولید می گردد. این سقف از انواع سقف باز است که تیغه ها به صورت عمودی کنار هم قرار می گیرد از این تیغه ها می توان به صورت موازی، مربع، مستطیل شکل استفاده نمود از خواص این سقف زیبایی و آکوستیک بودن آن را می توان نام برد از این سقف بیشتر در فرودگاه ها و مکان های ورزشی که دارای ارتفاع زیاد است استفاده می گردد.

 

سقف کاذب دامپاسقف کاذب دامپا